Stabat Mater Ampliar

Stabat Mater

DE692

Stabat Mater és una obra influenciada per les tècniques corals que l'autor va aprendre dels mestres Gandolfi i Sicuri, als quals els la dedica, i també del coneixement que va fer en aquell moment d’obres corals com Càrmina Burana de Carl Orff, entre d’altres.

Més detalls

23,73 € amb impostos

Edició: Digital

    Època s. XX
    Instruments mezz.- cor SATB-1200-0200-str.
    Idioma del text llatí
    Pàgines 56
    Durada 18 min.
    Contingut partitura
    ISMN 979-0-3502-0777-8
    Observacions Materials en lloguer, contacti amb l'Editorial.
    Preu edició impresa 34€
    Orquestres si
    Edició Digital

    L’any 1982 va ser un any que em va marcar molt en el terreny interpretatiu, ja que els mestres Romano Gandolfi i Vittorio Sicuri s’incorporaven com a director titular i assistent, respectivament, del cor del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Gandolfi havia estat el director del Cor de la Scala de Milà durant l’època de la direcció artística de Claudio Abbado i gaudia d’una fama ben justificada. Jo havia estat el pianista del cor del Liceu des de 1980 al costat del director Riccardo Bottino, i passava a ser-ho d’aquests dos mestres. Gandolfi ben aviat em donaria confiança i llibertat anomenant-me adjunt a la direcció del cor, i sota la seva influència vaig escriure una obra coral: Stabat Mater per a cor mixt i orquestra de vent (20 executants). Llavors jo tenia 19 anys i no es va arribar a interpretar mai restant 29 anys en una carpeta.
    L’any 2011 la Cappella Gedanensis (orquestra i cor de cambra) de la Ciutat polonesa de Gdansk em va convidar a dirigir un concert integrat per obres meves, –encara que també hi varem interpretar una obra de Lluís Benejam i una altra de Josep Maria Pladevall-, em demanaven una obra coral amb mezzo solista, ja que la mezzo polonesa Monika Czalej, afincada a Catalunya, havia de ser la solista del concert. Em vaig recordar de l’Stabat Mater i la vaig recuperar de la carpeta d’obres “rebutjades”. Com que no em desagradava li vaig fer algunes modificacions, que van consistir en canviar completament l’orquestració adaptant la plantilla a la de la Cappella Gedanensis -2 Flautes, 1 Oboè, 2 Trompetes i cordes- Al mateix temps vaig aprofitar per millorar la seva estructura allargant- la una mica, sobre tot perquè hi mancaven enllaços, transicions entre alguns episodis, i també perquè la coda final era massa curta, arribava de sobte, precipitadament. L’estrena va tenir lloc a Gdansk el dia 29 d’octubre de 2011 a la sala Artus Court.
    És una obra influenciada, com he dit, per les tècniques corals que vaig aprendre dels mestres Gandolfi i Sicuri, als quals els la dedico, i també del coneixement que vaig fer en aquell moment d’obres corals com Càrmina Burana de Carl Orff, entre d’altres.


    Miquel Ortega

4 productes més a la mateixa categoria: