Ramió, Concepció

Ramió, Concepció

6 partitures

Concepció Ramió i Diumenge neix a Girona l’any 1961 on realitza estudis de piano; posteriorment obtindrà la titulació superior de composició al CSMMB havent treballat amb Josep Soler i amb Carles Guinovart; més endavant amplia els estudis a París amb Betsy Jolas amb una beca del Ministerio de Educación y Ciencia. És membre de l’Associació Catalana de Compositors.
Coneix profundament el camp de la cobla en el que s’iniciava com a compositora l’any 1980, més tard com a intèrpret, com a directora de nombroses formacions i finalment com a investigadora. En les seves composicions ha mostrat interès en l’experimentació, tant en el terreny estètic com en l’instrumental. En aquest camp compta amb una quinzena de sardanes, dues obres per a cobla i una per a dues cobles, així com nombroses peces on intervenen instruments catalans, entre les que destaquen Tres peces en auguris estel·lars, per a carilló i tenora, Scherzo per a piano i tenora, o el quintet Moviments aquàtics.
Entre les composicions més destacades en d’altres gèneres, apuntem Espais hipertròfics (1991) per a conjunt de cambra, La cançó de l’hora de les bruixes (1994), per a coral infantil, de caràcter experimental, amb text de Miquel Desclot; Lluna, sal, sang, exili (1999) muntatge poètico-musical a la memòria de Maria Mercè Marçal, per a trio instrumental.
Exerceix de professora d’harmonia, contrapunt, anàlisi i formes a l’Escola i Conservatori de Música d’Igualada des del 1990. La seva tasca de recerca musicològica, a més de l’àmbit de cobla, també s’ha estès en l’àmbit de la música de segle XX, tema amb el qual ha impartit nombrosos cursos, i en l’estudi de la creativitat femenina, en l’especialitat de compositores.

Mostrant 1 - 6 de 6 elements