Música amb canya Ampliar

Música amb canya

DS068

Música amb canya està formada per quatre temes diferenciats entre sí: Pasdoble de nit inspirat en la melodia d’una sardana; 1999, un pasdoble per a dues gralles i timbal; Ball de bastons d'Olivella, particular pel fet que algunes notes de la melodia les fan els bastons en xocar uns contra els altres; Música amb canya doble, obra en quatre moviments per a tres gralles i timbal.



Més detalls

6,05 € amb impostos

    Època s. XX
    Subtítols / Parts Pasdoble de nit - 1999 - Ball de bastons d’Olivella - Música amb canya doble
    Instruments grup de gralles
    Pàgines 20
    Durada 10 min
    Contingut partitura
    ISMN 979-0-3502-0616-0
    Preu edició impresa 10,40€

    La vinculació de David Puertas amb el món de la música tradicional i popular ve de lluny. El seu pare, Francesc Puertas, va ser trompeta de la mítica Cobla Barcelona, formació que va destacar no solament per la interpretació de sardanes sinó que també va donar gran importància al repertori de ballets populars catalans. Més endavant, el pare de David Puertas va estudiar el flabiol i el tamborí, fet que va decidir el fill a seguir les seves passes. Des d’aquell moment, la música popular i tradicional ja mai més no van allunyar-se d’ell: primer des del repertori de cobla, després amb la participació en diferents grups de música tradicional, la composició d’obres d’arrel popular premiades en diferents certàmens i, finalment, els encàrrecs arribats des de colles geganteres, de grups de grallers i d’institucions diverses. Aquesta edició recull quatre d’aquests encàrrecs rebuts des de diferents indrets del Gran Penedès (Vilafranca, El Vendrell, Olivella i Ribes), tots destinats a grups de gralles.
    Pasdoble de nit
    A ritme de Pasdoble i per a dues gralles i timbal, va ser encarregat per Joan Cuscó en motiu de l’edició d’un llibre i un CD amb obres de Francesc de Paula Bové. El primer tema del Pasdoble de nit està inspirat en la melodia d’una sardana d’aquest autor vilafranquí. Enregistrat pels Grallers de Santa Madrona & Montònec, Julio Martín, Joan Cuscó i Josep Alsina, al CD titulat Francesc de P. Bové (1875-1950) Música per a gralla, -Bullanga Records-, Vilafranca del Penedès, al maig de 2002.
    1999
    És un Pasdoble per a dues gralles i timbal dedicat a la Colla dels Grallers de Ribes integrada per Francesc Rovira, Josep Mata i Carles Pérez. La part de gralla baixa és opcional. El motiu principal de l’obra està extret del Ball dels gegants de Ribes (obra del mateix autor), però el ritme no té res a veure. Es va estrenar l’11 de setembre de 1999 en el marc del concert de gralles que cada any se celebra a Sant Pere de Ribes pels volts de la Diada Nacional de Catalunya organitzat per l’entitat GER. Els intèrprets van ser Llorenç Sabaté, Joaquim Sabaté i Carles Pérez. Aquell any la festa va coincidir amb el 20è aniversari de la Colla dels Grallers de Ribes.
    Ball de Bastons d’Olivella
    Obra per a dues gralles i timbal fou encàrrec de l’Ajuntament d’Olivella a través de la colla de Bastons d’Olivella i d’Alfons Gil. Estrenat a Olivella per la Festa Major d’estiu el 27 de juliol de 2002 pel grup de grallers Clau de Mar de Vilanova i la Geltrú integrat per Marta Pujadas, Josep Pascual, Carles Giralt i Marc Piñol. La particularitat de l’obra està en el fet que algunes “notes” de la melodia les fan els bastons en xocar uns contra els altres. La part de gralla baixa és opcional. La coreografia es va estrenar l’any 2003.
    Música amb Canya Doble: Entrada, Cançó, Valset i Sardana
    Obra en quatre moviments per a tres gralles i timbal encarregada pel grup Les Gralles del Baix Penedès amb el suport de l’Auditori Pau Casals d’El Vendrell en motiu del centenari del naixement de Joan Vidal “Tof” mític timbaler vendrellenc. L’obra es va estrenar a l’Auditori Pau Casals el 13 d’octubre de 2007 per Jordi López, Jordi Inglès «Bero» i Adrià Grandia. Les quatre parts de l’obra s’enllacen amb solos de timbal: l’Entrada és èpica i brillant, la Cançó és dolça i amorosa, el Valset va formant la melodia amb la intervenció de les tres veus i, finalment, la Sardana recupera el tema de l’Entrada i també presenta els peculiars recursos harmònics i tímbrics que basteixen tota l’obra.

5 productes més a la mateixa categoria: