Autors Hi ha 112 autors

Mostrant 25 - 36 de 112 elements
  • Cervelló, Jordi

    Jordi Cervelló (1935-2022) als sis anys inicia els estudis de violí amb els mestres Rosa Garcia Faria i Joan Massià. Posteriorment fa virtuosisme amb Franco Tufari a Milà i amb Eugen Prokop. Participa també en els cursos d’interpretació de violí de Siena i Salzburg i estudia composició a Barcelona amb Josep M. Roma.
    És un dels autors que figura en la “Dècada de Compositors Catalans” del VIII Festival Internacional de Música de Barcelona de 1970. Li han estat concedits el Premi Ciutat de Barcelona (1973) per la seva obra Seqüències sobre una mort, el Primer Premi del Ministerio de Educación y Ciencia per Biogénesis (1976). Ha rebut encàrrecs del Concurs Internacional Arthur Rubinstein d’Israel (1974), de la Comisaría General de Música (1975), de l’Orquestra Ciutat de Barcelona (1982), de l’Olimpíada Cultural de Barcelona (1991), del Govern d’Andorra (1997) i de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (2002), entre d’altres.
    Les seves obres han estat difoses a diverses ciutats europees, als Estats Units, a Mèxic, Colòmbia i Israel, i han estat interpretades per diversos conjunts orquestrals com ara l’Orquestra Ciutat de Barcelona, l’Orquesta Sinfónica de RTVE, l’Orquesta Nacional de España, la de l’Universitat de Ohio, la de Radio Israel, la Royal Philharmonic Orchestra de Londres, la Filarmónica de Bogotá, La Filarmónica de Buenos Aires, la Sinfónica de Tenerife, i la Academic Symphony Orchestra de St. Petersburg, etc.
    Entre les orquestres de cambra que han interpretat obres seves citem la The Classic Chamber Orchestra de Nova York, la Young Israel Strings, l’Orquestra de Cambra Holandesa, els Virtuosos de Moscou i la Camerata de St. Petersburg, la Camerata Lysy Gstaad de Suïssa, l’Orquestra Pro Arte de Lodz (Polònia), l’Orquestra de Cambra de Rouen (França), i la English Chamber Orchestra.

  • Charles, Agustí

    Natural de Manresa (Barcelona) el 1960, inicia els seus estudis musicals ben aviat. Els seus primers treballs en la composició musical seriosa daten de la dècada de 1980, de la mà de Miquel Roger, Albert  Sardà i Josep Soler. Posteriorment estudià amb Franco Donatoni, Luigi Nono i Samuel Adler, a més de treballar Joan Guinjoan, Cristóbal Halffter, J.R. Encinar i Ros Marbà, entre altres.

    Té prop de cinquanta guardons, entre els que destaquen els més importants premis de composició nacional i internacional. També ha rebut encàrrecs de moltes institucions i prestigiosos intèrprets, per lo que la seva música s’interpreta per tot el món. L’any 2003 rebé el premi de l’Associació d’Orquestres Simfòniques Espanyoles (AEOS) amb la seva obra Seven Looks, interpretada por totes les orquestres espanyoles entre les temporades 2004 a 2008. La seva òpera “La Cuzzoni, esperpent d’una veu”, seria estrenada amb gran èxit en el Staatstheater de Darsmtadt (Alemanya) l’Octubre de 2007. Recentment (2008), la companyia italiana Stradivarius ha editat un CD monogràfic amb part de la seva obra orquestral, interpretada por l’Orquestra de la Comunitat de Madrid, dirigida per José Ramón Encinar, rebent elogis de la crítica. El segell Tritó (2010) ha editat recentment un nou CD monogràfic amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, dirigida per Jaime Martín. 

    En març de 2011 s’estrenà en el Staatstheater de Darsmtadt (Alemanya) la seva segona ópera, Lord Byron, un estiu sense estiu, amb text de M. Rosich i direcció escènica de A. Romero, amb gran èxit de públic i crítica, fent´ho desprès al juny de 2011 en el Gran Teatre del Liceu. El mes d’Agost de 2012 s’estrenè de la seva òpera de cambra JAVA SUITE, en el marc del Festival Castell de Perelada. Posteriorment ho faria al Teatre La Seca de Barcelona i al Teatre de la Ópera de Basilea.

    De la mateixa manera es autor de nombrosos treballs relacionats amb la composició i l’anàlisi musical, entre els quals destaquen els llibres “Análisis de la Música española del siglo XX (2002)”, “Dodecafonismo y serialismo en España” (2005), “Instrumentación y orquestación clásica y contemporánea: Vol. II y libro de trabajos (2005), Vol. I Instrumentos de viento y la voz (2008). 

    Es Doctor en Historia de l’Art i Catedràtic de Composició en el Conservatori Superior de Música d’Aragó. Actualment ensenya composició en el Conservatori Superior de Música d’Aragó, d’on és el seu Director.

  • Civilotti, Alejandro

    Alejandro Civilotti neix a La Plata, República Argentina, l’any 1959. Aviat comença l’activitat musical, de forma intuïtiva, com a guitarrista de música popular del seu país, i de la resta de països llatinoamericans, realitzant recitals a la televisió, emissores de ràdio, teatres i participant en enregistraments discogràfics.
    Entre els anys 1978 i 1983, realitzà estudis d’harmonia, contrapunt, fuga, morfologia i composició amb el professor Enrique Gerardi; cursà estudis de clarinet i més tard els de viola al Conservatori Provincial de La Plata.
    L’any 1984 viatja a Barcelona on contacta amb Josep Soler amb qui treballa composició i instrumentació. També rep consells del mestre Joan Guinjoan moment en què aconsegueix una maduresa musical com a compositor.

    A l’actualitat és membre de l’Associació Catalana de Compositors i Professor de les càtedres d’harmonia, contrapunt i composició al Conservatori Professional-Superior de Música de Badalona. Treballa per a diversos intèrprets solistes d’Espanya i de l’estranger.

    [Més informació]

  • Coll, Xavier

    Nascut a Barcelona l´any 1960, Xavier Coll cursà els estudis de guitarra titulant-se al Conservatori Superior de Música de Barcelona. Posteriorment va assistir a nombroses Master Class amb José Tomás, David Russell, Manuel Barrueco i Leo Brouwer.
    Ha realitzat també estudis d´instruments històrics (tiorba, viola de mà, guitarra barroca, etc), baix continu i música antiga amb Rolf Lislevand, Hopkinson Smith i Jordi Savall.
    Ha estat guardonat en diversos concursos (Primer Premi en el IV Concurso de Interpretación ONCE 89, Segon Premi i Premi Especial del Jurat en el XXVIII Concurs Internacional Maria Canals de Barcelona, Premi Especial a la millor interpretació de música espanyola en el X Premio Internacional de Guitarra de la Fundación Guerrero,etc.).
    Ha ofert concerts per tota Espanya, França, Itàlia, Anglaterra, Suïssa, Rússia, Txèquia, Romania, els Estats Units, Centreamèrica, l´Amèrica del Sud i Egipte, especialment amb el duo que forma amb la flautista Montserrat Gascón amb qui ha enregistrat fins al moment sis CDs. Ha enregistrat també un CD amb música de Ferran Sor amb la mezzo-soprano Margarida Lladó i ha participat en l’enregistrament de la integral de Joaquín Rodrigo per el segell EMI.
    És professor a l’Escola Luthier de Barcelona i a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

  • Colomer, Consuelo

    Consuelo Colomer Francés (1930-2016) Nascuda a Alcoy, va recórrer com a concertista de piano les principals ciutats culturals del món i va actuar amb les millors orquestres. Joaquin Rodrigo, Antoni Massana i altres compositors espanyols i americans li van confiar l'estrena de les seves obres. A més de l’activitat pròpiament musical, Consuelo Colomer també va escriure diversos llibres sobre tècnica i interpretació pianístiques i va col·laborar com a columnista en diferents diaris i revistes musicals.

    Compositora prolífica va ser autora d'unes cent obres -per a cor, per a cant i piano, cançonetes, nadales, cançons infantils...-, que han estat estrenades i publicades per diverses editorials d’Espanya i d’Estats Units.

  • Costa, Joan

    Joan Costa i Costa  (1914-1997) va néixer a Terrassa on estudià comerç  i  batxillerat  a  l’Escola  Pia.  El  1931  rebé  una  beca  de  l’Ajuntament  d’aquesta ciutat per seguir la carrera de magisteri a l’Escola Normal de la Generalitat de Catalunya, una institució tot just creada amb l’adveniment de la República i l’aprovació de l’Estatut d’Autonomia, de la qual formaven part algunes de les personalitats del camp pedagògic d’aquell moment, que imprimiren un  profund segell en els alumnes: Cassià Costal, Alexandre Galí,  Artur Martorell, Rafael Solanic, Pau Vila, Pierre Vilar... 

    Seguint les seves inclinacions, s’apuntà a unes classes clandestines de traducció i correcció de català i decidí contribuir en la mesura de les seves possibilitats a la defensa de la llengua. Des del 1935 ja escrivia poemes de temes diversos, entre els quals un Retaule en vers, concebut amb motiu del cinquantenari de la mort de Jacint Verdaguer el 1952, que obtingué  un  primer  premi  en  un  concurs  organitzat  a  Terrassa, i d’ençà del 1954, nombrosos poemes de temàtica muntanyenca, una selecció dels quals, amb el títol de Camins i Cants, fou guardonada el 1967 per la Federació Catalana de Muntanyisme. Molts poemes amb música del seu company de caminades Salvador Castells, foren cantats per la Coral de Ràdio Terrassa i pel Sextet Vocal. Altres dels seus poemes han estat musicats (de  vegades,  per  ell  mateix) i alguns  foren  interpretats el 1998,  després de  la  seva  mort, al Centre Cultural de la Caixa de Terrassa. D’altra banda, ell mateix posà lletra a algunes sardanes, entre d’altres, Sant Martí del Canigó de Pau Casals i La processó de Sant Bartomeu d’Antoni Català, en aquest cas per encàrrec de l’Ajuntament de Sitges.

    Tanmateix, la seva faceta més coneguda com a traductor fou la vinculada amb la música  coral i la cançó popular. Entre els anys cinquanta i els seixanta, el moviment coral a Catalunya experimentà una gran embranzida i una obertura al repertori estranger (especialment, a través de grups com ara la Coral Sant Jordi i el Cor Madrigal, sota el guiatge d’Oriol Martorell i de Manuel Cabero), en la qual Joan Costa contribuí anostrant una infinitat de melodies d’arreu del món i permetent als cors d’accedir a una literatura musical nova, adequadament adaptada a  un  text  català, gràcies a la combinació de la seva formació i experiència com a músic i lingüista. 

    En total, des dels anys quaranta fins als noranta, traduí i adaptà la lletra de més de quatre-centes obres de procedències, èpoques i estils d’allò més variats, sovint difoses en partitures, que moltes de les corals del país han cantat i encara canten.

  • Crivillé i Bargalló, Josep

    Josep Crivillé i Bargalló (Barcelona, 1947 - 21 d'abril de 2012) va ser etnomusicòleg i compositor. Estudià al Conservatori de Barcelona, d'on fou també professor d’etnomusicologia i de cant gregorià, i a la Universitat de la Sorbona de París amb Marcel-Dubois. Fou membre de la Societat Internacional de Musicologia i de la Societat Catalana de Musicologia. A partir de l'any 1987 va iniciar una col·laboració amb el Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per tal de publicar diversos enregistraments de la tradició oral de diferents parts de la geografia catalana.

    Com a compositor va publicar diverses obres per a cor, piano, cambra i orquestra, entre les quals destaca per la seva popularitat entre les corals del nostre país l'obra Dóna'm la mà, a partir d'un poema de Joan Salvat-Papasseit

  • Cuscó, Joan

    Joan Cuscó i Clarasó va néixer a Vilafranca del Penedès el 1971, és doctor en Filosofia per la UB, especialista en Musicologia per la UAH, i Mestre Instrumentista Tradicional per l’AMTP. Actualment és conservador de l’Arxiu Musical de VINSEUM, Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, i professor de l’AMTP del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, de la que n’ha estat sots director.
    És autor i coautor de diversos llibres sobre filosofia, etnologia i música, i col·labora com a articulista i crític musical amb diversos mitjans de comunicació radiofònica i escrita, tant generalistes com especialitzades.
    El seus inicis amb la gralla van ser al 1983, de la ma de Xavier Bayer, a qui considera el seu primer mestre, tot i que no vol deixar de referenciar a Xavier Orriols, Albert Jané “Carbassó”, Joan Domingo “Macari”, o Nani Recasens. Fins al 1992, juntament amb Ramon Coll i Lluís Giménez, va ser membre dels Grallers, amb els qual al 1991 va enregistrar l’LP Recull de Tonades tradicionals i populars. Al mateix 1992 aquest grup es van fusionar amb els Grallers de Santa Madrona, formant, amb Julio Martín i Josep Alsina, el grup Grallers de Santa Madrona & Montònec.
    Tot i que no es considera compositor, és autor de molts arranjaments de tonades i balls tradicionals i populars i d’autor d’obres per a gralles soles, i per a gralla i altres instruments, i ha composat, entre d' altres, el Ball de nans de Vilafranca (1991), el Ball del 10 d’agost, ball de bastons de Llorenç (2002), el Ball de la Víbria d’Igualada (2006).
    En Joan Cuscó ha realitzat una important tasca en la recuperació i preservació tant de música popular i tradicional per a gralles, com de composicions per a gralles d’autors catalans de finals de segle XIX i principis del XX. Ha col·laborat en l’estudi i perfeccionament de gralles històriques, i ha estat i és un rellevant mestre i difusor de la gralla seca, i de la formació tradicional de dues gralles i timbal.

  • Devesa, Joan

    Neix el novembre del 1959 a Cornellà de Llobregat, inicia de molt jove els estudis musicals de Solfeig i Piano com a alumne lliure. Més tard amplia la seva formació al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona amb les disciplines d’harmonia, contrapunt, fuga, composició, instrumentació i direcció d’orquestra. Paral·lelament compagina els estudis de Clarinet amb el mestre Juli Panyella al mateix Conservatori i també a Brussel·les amb Marcel Anción.

    El clarinet és l’instrument amb el qual desenvolupa la seva tasca professional, tant com a intèrpret solista, com a membre de diversos conjunts; entre els quals ha format part del Duo de Clarinet i Piano amb Monserrat Rios; del Trio de Canyes “Da Capo” de la Fundació Live Music, creada pel mestre Yehudi Menuhin, amb Phillipe Vallet (oboè) i Lleonard Castelló (fagot); també de l’Octet de Vent de Barcelona; del Trio Bruch amb la formació de clarinet, violoncel i piano; així com diverses col·laboracions amb formacions orquestrals de Catalunya com l’Orquestra de Cambra Catalana, Orquestra Ciutat de Barcelona, entre d’altres. El 1990 guanya per oposició la plaça de professor de clarinet al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, lloc que ocupa des de l’any 1982 fins a l’actualitat.

    En el terreny de la composició cal citar obres de caràcter pedagògic: Nocturn per a clarinet i piano (Ed. Clivis, 1985) que es va estrenar a Barcelona el 1998, pel clarinetista Josep Fuster. La Fantasia per a flauta i piano, Elegia per a fagot i piano, Suite per a dos clarinets, Quintet de vent, així com també Imatges per a orquestra de cambra, i Encrucijada per a mezzo-soprano i piano sobre un poema de Federico García Lorca.

  • Eckart, Edmundo

    Edmundo Eckart va néixer a Barcelona, l’any 1935 en una família d’origen alemany. Va estudiar piano amb Margarete Fleiter i J. Dotras Vila al Conservatori Superior de Barcelona, i harmonia, contrapunt, composició i instrumentació amb Cristòfor Taltabull. Més tard amplià coneixements sobre música del segle XX amb Carles Guinovart.
    Durant molts anys ha estat organista de la Parròquia Catòlica Alemanya de Barcelona, per a la que ha escrit moltes obres i ha fet diverses harmonitzacions i adaptacions per a grups de metall destinades al culte religiós.
    El seu catàleg el formen obres per a diferents formacions de cambra, simfòniques i obres per a orquestra i cor, moltes de les quals han estat interpretades en diverses ocasions a Espanya, Alemanya, Mèxic i República de Moldàvia, Polònia i Holanda.
    Les seves obres estan editades per diverses editorials catalanes. Compta amb diverses obres enregistrades pels segells Gallo i Ars Harmonica.
    Des de l’any 1992 pertany a l'Associació Catalana de Compositors.

Mostrant 25 - 36 de 112 elements