Autors Hi ha 118 autors

Mostrant 73 - 84 de 118 elements
  • Oltra, Manuel

    Manuel Oltra (València 1922-Barcelona 2017) Comença els estudis musicals als 14 anys amb el mestre Josep Font Sabaté i ho fa intensivament a desgrat dels entrebancs propis de la Guerra Civil. La incorporació a l'exèrcit l'any 1943 l'obliga a traslladar-se a Ceuta on ben aviat aconsegueix una plaça de professor al Conservatori Hispano-Marroquí de Tetuán. Tres anys després torna a Barcelona on comença la seva activitat plenament musical com a pianista, director i compositor.
    L'any 1957 fa oficials els seus estudis al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona on de forma immediata entra a formar part com a professor ajudant, i posteriorment, com a catedràtic d'Harmonia, Contrapunt i Formes Musicals, és nomenat per al càrrec de subdirector del Centre.
    La seva producció com a compositor és extensa i variada comprenent des d'obra de cambra per a diversos conjunts, obres simfòniques, obres corals a cappella o amb acompanyament instrumental, cantates infantils, fins a obres per a cobla d'entre les que cal destacar la singular Rapsòdia per a Piano i Cobla (1953) per ser la primera obra feta per a aquesta formació instrumental. L'harmonització de cançons i ballets tradicionals formen també un corpus notable dins l'obra de Manuel Oltra.
    L'any 1994 va rebre el Premi Nacional de Música en l'apartat de Composició i el Premi Nacional de Cultura Popular i Tradicional en l'apartat de Música, atorgats per la Generalitat de Catalunya.

  • Ortega, Miquel

    Miquel Ortega neix a Barcelona el 1963 en el si d’una família sense cap antecedent musical. Cursà els estudis musicals al Conservatori Superior del Liceu i l’any 1979 entra a formar part de la plantilla de mestres del Gran Teatre del Liceu de la mà del baríton Vicenç Sardinero.
    Amplia els seus estudis amb els mestres Ernest Xancó (Violoncel), Manuel Oltra (Contrapunt, Instrumentació i Composició) i amb Antoni Ros Marbà (Direcció d’orquestra).
    L’any 1990 es trasllada a Madrid com a mestre concertador del Teatro Lírico Nacional La Zarzuela, iniciant allà la seva tasca com a director d’orquestra impulsat per Miquel Roa i Emilio Sagi.
    És membre de l’Associació Catalana de Compositors i ha estrenat diverses obres tant a l’Estat Espanyol com a l’estranger.
    La seva obra es pot classificar dins d’un estil neoclàssic de trets tonals amb incursions atonals esporàdiques de caire molt mediterrànies.

  • Padrós, David

    David Padrós (Igualada, 1942-Barcelona, 2016). Cursà els seus estudis musicals amb Jordi Albareda, piano i Jordi Torra, harmonia, contrapunt i composició. Amplià els estudis de piano a Alemanya i Suïssa amb els professors Paul Baumgartner i Sava Savoff, els de composició amb Hans Ulrich Lehemann i Klaus Hubert i els d’interpretació de la música contemporània amb Jürg Wyttenbach. A Alemanya finalitza els seus estudis amb el Konzertdiplom el 1969 amb la màxima qualificació i a Suïssa amb el Solistendiplom el 1974, ambdós de piano. Resideix a Basilea fins el 1982 on desenvolupa una intensa activitat com a compositor, pianista i pedagog.
    Des de l’any 1971, en què va ser estrenada la seva obra Styx al Festival Internacional de Música de Barcelona, les seves obres han estat interpretades arreu d’Europa, destacant el Festival Internacional de Lucerna (Suïssa), la Gaudeamus Musikwoche (Holanda), Europalia-85 (Bèlgica) i novament al Festival de Barcelona el 1987, on s’estrenà Confluències, amb gran èxit de públic i de crítica.
    Ha rebut el Premi Hans Lentz 1969, al mèrit artístic (Alemanya) i el de Composició de la Fundació Landis & Gyr (Suïssa) el 1976.

  • Pardo, Miquel

    Neix a Barcelona el 18 de novembre de 1959. Comença els seus estudis acadèmics als 11 anys com a alumne lliure del Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. 
    Tot i tenir una sòlida formació acadèmica, Miquel Pardo ha mantingut un esperit autodidacte i d’investigació que el caracteritza com a artista d’estètica independent. La seva activitat creadora es bifurca en dos aspectes: per una banda, la invenció del llenguatge com a eina d’expressió i per l’altra, la pròpia creació d’obres musicals. En aquest sentit, el seu repertori abraça des d’obres d’estil naïf fins a obres basades en tècniques complexes, totes elles marcades per un estil molt personal.
    Al llarg de la seva trajectòria artística ha obtingut diversos premis i guardons: el 1986 obté la Beca del Ministeri de Cultura; el 1988 guanya el Premi del V Concurs de Joves Compositors de la Generalitat de Catalunya i el Premi Nacional de Composició per a Orgue Cristóbal Halffter; el 1994, el Segon Premi de Joves Compositors de Joventuts Musicals de Barcelona, i el 1996, el Premi Internacional Catalunya de Composició Coral i el Segon Premi Nacional de Composició Pelegrín de la Xunta de Galícia.
    És membre de l'SGAE i de l’Associació Catalana de Compositors. El 1993 guanya per oposició la plaça de Professor de Matèries Teòriques al Conservatori Professional Municipal de Música de Sabadell. Paral·lelament exerceix com a crític musical per a la Revista Musical Catalana.
    El seu catàleg abasta 45 obres de gèneres diversos, com ara el simfònic, de cambra, per a conjunt instrumental i per a solista.

  • Paulís i Vila, Narcís

    Narcís Paulís i Vila (1908-1988)Compositor i virtuós instrumentista de flabiol i de violí. Es formà primer amb el seu pare, a les files de la cobla L'Art Gironí, complementant aquestes lliçons amb classes de piano a l'Escola Musical Olotina. Als 24 anys es traslladà a Barcelona on desenvolupà gran part de la seva carrera musical. Exercí també una notable activitat pedagògica, especialment de flabiol. 

    Com a compositor cultivà diferents gèneres musicals des de música per a cobla, lieds, obres corals i simfòniques. L'any 1934, l'Associació Obrera de Concerts li estrenà l'obra La Vall d'Hostoles amb una programació al costat d’obres de noms tan rellevants com Emili Pujol, Eduard Toldrà, Jaume Pahissa, Pau Casals i Juli Garreta.

    En dues sardanes escrites l'any 1958 utilitzà el pseudònim Jabel.

    0 partitures

  • Pedrell, Felip

    Felip Pedrell i Sabaté (Tortosa, 1841 - Barcelona, 1922) fou un compositor, pedagog musical, musicòleg, professor i crític musical català, capdavanter del nacionalisme musical a Catalunya al segle xix.

    Gràcies als seus viatges a Itàlia i a França, Pedrell va ser el primer músic modernista català a contactar amb la música estrangera. Aquest contacte va ser essencial per a definir les seves futures tendències musicals com a compositor de música culta i popular. Va ser un dels introductors a Catalunya i a Espanya de la música de Wagner ja que Pedrell creia que Wagner era una figura a seguir per a un futur musical basant-se en el món clàssic i proposava una revolució de l'harmonia i de la instrumentació. També, a part d'escriure música, va estudiar la música catalana i espanyola medieval i renaixentista i tanmateix va mostrar un interès pel folklore.

    Algunes de les seves obres com a compositor són La Celestina, el poema simfònic Excelsior i Els Pirineus.

  • Pelegrí, M.Teresa

    M.Teresa Pelegrí (1907-1996) estudià música de jove, però abandonà la dedicació artística en casar-se i mentre es dedicava als fills. Vint anys després reprengué els estudis, amb mestres com Joan Gibert i Camins i Carles Pellicer i Nadia Boulanger (piano), Joan Poch i Garriga (contrapunt i fuga), Josep Soler i Sardà (composició) i Carles Guinovart i Rubiella (música del segle XX). Prengué interès i estudià a fons el llenguatge musical de l'expressionista Escola de Viena.

    Autora principalment d'obres de cambra, piano i música coral, començà a fer públiques les seves composicions el 1970, i Antoni Besses li enregistrà Tres peces per a piano el 1984. Va ser autora de l'òpera inèdita Herodes und Marianne, sobre la tragèdia de Friedrich Hebbel. El 1977 guanyà el premi Ciutat de Barcelona de música per les Tres peces per a orquestra. Era membre de l'Associació Catalana de Compositors, i les seves Dos piezas para piano van ser incloses en el recopilatori i monumental Llibre per a piano que l'entitat publicà l’any 1980.

    Morí a Barcelona i poc després, el seu antic professor Josep Soler i Sardà s’encarregà de fer donació del fons documental de Teresa Pelegrí, a la Biblioteca de Catalunya.

  • Pérez-Villegas Morey, Joan

    Vaig començar a estudiar percussió als vuit anys al Conservatori de Palma. Atret pels atractius culturals de Barcelona, decideixo estudiar percussió clàssica i contemporània a l’Esmuc. És en aquest centre on descobreixo i m’interesso per altres músiques com el jazz i la música tradicional, així com per disciplines com la composició i la improvisació. Tant és així que, en finalitzar el grau, curso el Barcelona Jazz Master en composició sota la tutela de Lluís Vidal. La meva carrera m’ha portat a participar en nombrosos i diversos projectes que van des de la música de cambra fins a la simfònica, passant per orquestres de jazz, música per a dansa o teatre, pop, música tradicional, etc. Les meves composicions han estat interpretades a Alemanya, Suïssa, Espanya, Àustria, Itàlia, Portugal, Països Baixos, Regne Unit, Bèlgica, França, Luxemburg i Estats Units.

    He escrit obres per encàrrec per a Staatstheater Braunschweig (2023), Kebyart Ensemble (2022), entre d’altres. Com a compositor vaig ser guardonat amb el 1er premi del KUG Jazz Comp 2021 (Àustria) per la meva peça The Properties of Rubber i amb el premi Ruta del Jazz de Núvol (Espanya) pel disc Blau Salvatge (2020). El 2019 vaig presentar Blau Salvatge, el meu primer projecte com a compositor i líder de la banda. Gràcies a una campanya de crowdfunding en què van participar més de 150 mecenes, vam gravar el disc, que es va publicar el 2020, mentre continuava els estudis de composició a l’HKB de Berna, amb Martin Streule, Django Bates i Stefan Schultze. He tingut l’oportunitat de ser academicista de l’Orquestra Simfònica de Balears (2016-2017), com a artista convidat al SICMF 16’ (Sud-Àfrica) i Cistermusica 16’ (Portugal) amb el duet de percussió Face two Phase, amb què guanyàrem el primer premi a la 4a edició de CIMCA (Concurs Internacional de Música de Cambra Cidade Alcobaça, Portugal).

    Actualment treballo com a compositor, músic i productor freelance mentre continuo desenvolupant els meus propis projectes com Blau Salvatge i Alanaire. També actuo i componc per a la companyia de dansa GN|MC i amb la companyia de teatre Atzar.

  • Porter, Ramon

    Nascut a Barcelona el 1961, cursa els estudis de piano amb Joan Massià i Carbonell. Posteriorment treballa amb Sofia Puchei i Eulalia Solé. Paral•lelament cursa els d'0rquestració i Composició amb Josep Soler.
    Les seves obres han estat premiades en diversos concursos de composició -destacant-ne el convocat per Musician's Accord, arran del qual es presenta la seva obra Trio per a clarinet, fagot i piano al Carnegie Recital Hall de Nova York- i han estat interpretadas i radiades tant a l'Estat Espanyol com a l'estranger.
    Com a pianista dona concerts periòdicament sigui amb formacions de cambra o com a solista. Amb el grup instrumental Barcelona 216 ha participat en diversos festivals de música contemporània. Darrerament la Fundació Agustí Pedro Pons li ha atorgat una beca per a la composició d'un concert per a piano i orquestra.

  • Puertas, David

    David Puertas Esteve, fill i germà de músics, neix a Barcelona l’any 1969. Ha estudiat flauta travessera, flabiol i composició al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona i al Conservatori Superior del Liceu. També és Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona.
    Com a compositor ha estat guardonat en diferents certàmens dedicats a la música tradicional i popular: Premi Mollet amb Sardana Modal, Premi Pallars amb Ball de Gegants de La Pobla de Segur, Premi Figueres amb Ball dels Gegants Dalí i Gala, etcètera. Entre els nombrosos encàrrecs que ha rebut destaca l’harmonització d’El cant dels ocells per a quartet de corda en motiu de la presentació del Forum de les Cultures-2004 a l’Ajuntament de Barcelona, obra que ha editat Clivis Publicacions.
    Ha estat productor del programa radiofònic Fes ta Festa de Ràdio 4 i responsable de documentació musical de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Actualment és professor de música de l’Institut Can Puig de Sant Pere de Ribes.
    És autor del llibre Música encreuada... Els enigmes musicals i de 5 llibres de Sidokus (el Sudoku musical) conjuntament amb el seu germà Bernat. Tres d’ells editats per Clivis Publicacions; els altres dos s’han publicat en alemany a Schott Musik Verlag.

Mostrant 73 - 84 de 118 elements