Charles, Agustí

Charles, Agustí

4 partitures

Natural de Manresa (Barcelona) el 1960, inicia els seus estudis musicals ben aviat. Els seus primers treballs en la composició musical seriosa daten de la dècada de 1980, de la mà de Miquel Roger, Albert  Sardà i Josep Soler. Posteriorment estudià amb Franco Donatoni, Luigi Nono i Samuel Adler, a més de treballar Joan Guinjoan, Cristóbal Halffter, J.R. Encinar i Ros Marbà, entre altres.


Té prop de cinquanta guardons, entre els que destaquen els més importants premis de composició nacional i internacional. També ha rebut encàrrecs de moltes institucions i prestigiosos intèrprets, per lo que la seva música s’interpreta per tot el món. L’any 2003 rebé el premi de l’Associació d’Orquestres Simfòniques Espanyoles (AEOS) amb la seva obra Seven Looks, interpretada por totes les orquestres espanyoles entre les temporades 2004 a 2008. La seva òpera “La Cuzzoni, esperpent d’una veu”, seria estrenada amb gran èxit en el Staatstheater de Darsmtadt (Alemanya) l’Octubre de 2007. Recentment (2008), la companyia italiana Stradivarius ha editat un CD monogràfic amb part de la seva obra orquestral, interpretada por l’Orquestra de la Comunitat de Madrid, dirigida per José Ramón Encinar, rebent elogis de la crítica. El segell Tritó (2010) ha editat recentment un nou CD monogràfic amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, dirigida per Jaime Martín. 


En març de 2011 s’estrenà en el Staatstheater de Darsmtadt (Alemanya) la seva segona ópera, Lord Byron, un estiu sense estiu, amb text de M. Rosich i direcció escènica de A. Romero, amb gran èxit de públic i crítica, fent´ho desprès al juny de 2011 en el Gran Teatre del Liceu. El mes d’Agost de 2012 s’estrenè de la seva òpera de cambra JAVA SUITE, en el marc del Festival Castell de Perelada. Posteriorment ho faria al Teatre La Seca de Barcelona i al Teatre de la Ópera de Basilea.


De la mateixa manera es autor de nombrosos treballs relacionats amb la composició i l’anàlisi musical, entre els quals destaquen els llibres “Análisis de la Música española del siglo XX (2002)”, “Dodecafonismo y serialismo en España” (2005), “Instrumentación y orquestación clásica y contemporánea: Vol. II y libro de trabajos (2005), Vol. I Instrumentos de viento y la voz (2008). 


Es Doctor en Historia de l’Art i Catedràtic de Composició en el Conservatori Superior de Música d’Aragó. Actualment ensenya composició en el Conservatori Superior de Música d’Aragó, d’on és el seu Director.

Mostrant 1 - 4 de 4 elements